Mallorca 2010 – Vašek & Hedvika

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Letošní extrémně špatné tréninkové podmínky a pomalu sílící psychické rozladění z ne a ne se lepšícího počasí nás, s Hedvikou přinutili odebrat se za kvalitním předsezónním laděním formy do teplejších krajin a to na osvědčenou a cyklisty v tomto období hojně navštěvovanou Mallorcu. V termínu od 27.3. do 3.4. se naším útočištěm v městečku s‘Arenal cca 10km od hlavního města ostrova Palma de Mallorca stal hotel Ayron Park.

Hned po ranním příletu jsme odložili čepice a bundy do baťohů a s radostí za krásného, teplého, jarního počasí konstatovali, že zde se budou tréninkové porce dávkovat o poznání příjemněji než v našich domácích podmínkách.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Po ubytování na hotelu a snídani jsme rychle vybalili naše silničky z přepravních boxů a vyrazili na první zahřívací švih podél pobřeží. Dvou věcí si cyklista znalý a vyškolený z leckde drsných a pro cyklistiku mnohdy až nebezpečných českých krajů všimne okamžitě a to neuvěřitelně ohleduplných řidičů a špičkového asfaltu i na té nejposlednější okresce.

Ač unaveni celonočním cestováním jsme zdárně absolvovali první 2,5 hodinovou vyjížďku a po návratu na hotel s radostí využili ostatně již jako každý další den odpoledního potréninkového bufetu nabízejícího energetické nápoje, těstoviny a obilné kaše. Odpoledne jsme strávili procházkou po okolí a prohlídkou městečka s’Arenal a také zakoupením nezbytné mapy ostrova pro plánování našich každodenních tréninkových porcí.

Po super večeři, kde si to své v nepřeberné nabídce pochutin všeho druhu vybere úplně každý, jsme usnuli jak nemluvňata a od druhého dne nás až na dva dny lehčího společného vyšlapání únavy čekal každodenní tréninkový dril, každého samostatně dle daného plánu. Foťák vozila Hedvika, takže převážná většina fotografií je „by Hedvi“.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Od tohoto okamžiku se vše více měně každý den pravidelně opakovalo. Ranní snídaně v 8 hodin, příprava kola v zázemí hotelu, výběr jedné ze čtyř poskytovaných příchutí jonťáku a v 10:00 mumraj desítek cyklistů před hotelem připomínající předstartovní dění nějakého závodu, kde se houfovali jednotlivé skupiny dle plánované trasy, výkonnosti a zamýšleného tempa či tréninkového motivu. Rovinaté etapy jsem absolvoval stejně tak jako Hedvika sám vzhledem k vhodnosti dávkovat si své tempo dle plánu, ale jak trénink gradoval a v druhé polovině pobytu přišli na řadu i horské etapy, tak i já jsem využil možnosti přiblížit se pod první kopce společně s balíkem a pošetřit tak nezbytné síly ke zdolávání horských průsmyků.. Hedvika i pro zdolávání kopců zvolila individuální přístup, za což jí patří můj obdiv, popasovala se s nimi opravdu statečně a musím říct, že těch kopců bylo dost. Již zmiňovaný odpolední, těstovino-kašový bufet byl záležitostí na kterou jsme se vždy těšili a která byla opravdovou záchranou po každodenním tvrdé práci v sedle. Poté většinou přišlo na řadu protažení znavených končetin a celková relaxace, popřípadě lehká procházka po okolí s návštěvou místních, super zásobených bikeshopů. Čas mezi večeří a večerkou, která se v našem případě, po náročném dni odehrávala většinou do 22:00 jme trávili připojeni přes hotelovou WiFi surfováním po netu (hlavně zjišťováním počasí na další den), samozřejmě vždy až po stažení absolvovaného tréninku z Polaru a řádném rozboru.

Čas jednoho týdne utekl jako voda a po závěrečném nedělním vyšlapání jsme sbalili věci, kola a večerní transfer na letiště a zdárný let zpět do Drážďan ukončil náš tréninkový kemp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Mám li vše v krátkosti shrnout, těžko budu hledat mínusy, naopak vyjádřit se mohu pouze v superlativech, počasí po celou dobu vyšlo perfektně (průměrná teplota 19-22° je myslím pro cyklistiku ideální), strava opravdu výtečná stejně tak jako veškeré zázemí a služby hotelu.

Po celou dobu pobytu se člověk mohl věnovat pouze svému tréninku a alespoň na kratičkou dobu se mohl vžít do kůže profesionála.

S Hedvikou jsme se shodli, že příští rok si vše určitě musíme zopakovat a byli bychom velice rádi, kdyby se zúčastnili i další členové týmu, opravdu můžeme jen doporučit.

Fotky z našeho tréninkového kempu najdete v galerii, MALLORCA 2010

5 komentáře/ů k “Mallorca 2010 – Vašek & Hedvika

1. Ahoj budoucí kolego, tak to jsem rád, že se ti náš příspěvek líbil. Už jsme se o tom s Hedvikou bavili a příští týden bychom se určitě sešli ( bude li se ti to samozřejmě hodit) a všechno řádně probereme.V pondělí se ozvu a vše domluvíme.Zatím se měj a pozdravuj Pivču.

2. Vašku, Hedvi!Ahoj! Super! Inspirativní komentář i fotky! Už se těším, až všechno probereme v klidku „netréninkové“ hospůdky! :-)
    Mějte se a ať Vám kilometry přibejvaj… :-)
    Sláva

3. Zpráva z Krkonoš: 20 st v obýváku :-) venku sněží…
    Co si přijet zablbnout na kole do sněhu?

4. Nazdárek, já mám pocit, že tady 20° snad už nikdy nebude, vrátili jsme se pěkně naladění a tady nás to počasí zase urychleně vrátilo do reality.

5. Ahoj, to je paráda :) Jak to vidím, jela bych hned taky. Už se těším, až bude i tady teplota okolo 20°C